Tartu Descartes'i Kool
INFOLEHT
5. – 16. juuni 2017       Nr 37 (688)




TUNNUSTUS

JUHTKOND TÄNAB

•    8. klassi, 1.a ja 1.c klassi õpilasi ja klassijuhatajaid Iiri Saar, Maris Allik, Ingrid Rump, Eva Ilves, Tiina Randaru, Kristel Tikk, kes korraldasid 9. kl viimase koolikella aktuse

ÜRITUSED

E      5. juuni

11.00    Õppenõukogu kab 115

T      6. juuni

1.-8. kl õppeaasta lõpuaktused:
  9.30    1.-3. klass
11.00    4.-6. klass
12.00    7.-8. klass
13.00    Tugikomisjoni koosolek kab117

K      7. juuni

  9.00    1.-3. kl õpetajate koosolek
10.00    PK lõpueksam – matemaatika

N      8. juuni

10.00-16.00    Koolituspäev „Tagasisidest, valikute tegemisest ja enesejuhitud õppimisest“ aulas, lektor Grete Arro

R      9. juuni

  9.00    1.-3. kl õpetajate koosolek

E      12. juuni

11.00    Koolituspäev - teemaD: meedia, Üldtööplaan, tunnustamise kord Dekaariumis

T      13. juuni

10.00    Lõpueksam - valikeksam (kirjalik)
18.00    Uute 1. kl lastevanemate koosolek aulas

K      14. juuni

10.00    Lõpueksam - valikeksam (suuline)

N      15. juuni

13.00    Õppenõukogu kab 115

R      16. juuni

16.00    Põhikooli lõpuaktus aulas

KOOLIELU

•    LOENGUD SEKSUAALKÄITUMISEST

24. ja 25. mail toimusid 7. klassidele loengud teemal „Seksuaalsus ja seksuaalkäitumine“. Läbiviijateks olid  T. Pihla ja M. Suits Tartu Seksuaaltervise Kliinikumist. Läbi vestluste, rollimängude ja filmi vaatamise täienesid meie teadmised seksuaalsusest. Saime teada, kuidas mingis olukorras käituda, kuhu pöörduda abi saamiseks, ka seda, et teema pole häbiasi jm. Loengud olid meie jaoks igati harivad.

Pilleriin Pind, 7.c

•    MEIE MEELE TUND HANSA KOOLIS

Meie meele õppeaine tundides (Meie meele õppeaine raames õpetatakse inimeseõpetust, suhtlemisõpetust, arvutiõpetust, karjääriõpetust jm.) tuleb meil läbi viia erinevaid projekte. Meie, 7.c klassi õpilased, otsustasime 24. mail külla kutsuda naaberkooli 7.a klassi õpilased. Pooled meist tegelesid külalistega, mängisime koos pesapalli ja jalgpalli. Teine osa klassist valmistas ette kodunduse tundi. Peale võistlusi tegime koos kooki. Kiirelt möödunud kolm tundi lõppes koogisöömisega. Oli tore koos midagi ette võtta.
Mariliis Piiber, 7.c klass, Hansa kool
Meile väga meeldis. Oli vahva ja lõbus üritus. Loodame ka edaspidi koos midagi huvitavat ette võtta.

Andra Mai Hoop, Carola Kukk, Krislin Säre, 7.a

•    NELJANDIKE SETOMAA ÕPPEREIS

30. mail toimus 4. klasside õppereis Setomaale. Esimeses peatuspunktis tervitas meid karge õhu ja päikesepaistega Meenikunno raba. Matkates laudteel kohtusime väikeste rabaelanikega, kes tekitasid lastes hirmuhõikeid ja -kilkeid. Polnud need sookollid ega vetevanad, vaid pelgalt väiksed süütud ämblikud. Matka lõpp-punktis jutustas giid lugusid vanaaja lastest, kes mängisid soos ja kohtusid tõeliste soo-kollidega. Rabas oli ilus loodus, valgete tupsukestega taimed, tumeda veega järv ja huvitavad istumiskohad. Saime teada, et rabajärve vesi on raskem kui tavalises järves ja sealt välja tulla pole sugugi kerge- vesi justkui hoiab kinni ja ei taha lahti lasta.
Järgmisena peatusime PIUSA Külastuskeskuses, kus meile näidati filmi koobastest ja seal elavatest nahkhiirtest. Koobastes saime vähe ringi liikuda, kuid see-eest „liivakõrbes“ sumpamine tekitas rohkelt rõõmu. Vahepeal tekkis tunne nagu oleks päris kõrbes, aga eemalt kostev konnakontsert tuletas meelde, et asume siiski Eestimaal.
Lõunasööki sõime TSÄIMAJAS ja seal pakutud Setu rahvustoit maitses kõigile.
SETO Talumuuseumis saime teada, et setode riietumisest saab välja lugeda, kas mees või naine on abielus ja kuhu ta hetkel on minemas. Setokeelest me aru ei saanud, kuid see kõlas nagu räpp.


Talus olid ka loomad, keda võisime paitada - see oli parim.
Tagasisõit kulges lõbusalt. Tore, et sain B klassiga paremini tuttavaks.

Õpetaja Marele jäid meelde:
* Meenikunno rabas õitsevad tuttvillpead ja küüvitsad;
* rabajärve kohal lendavad veelinnud;
* mõtlemapanev kohtumine laudteel (Tartu Maarja kooli lapsed, osad ratastoolidega);
* ülev vaade Piusa liivakarjääri kõrgelt kaldalt;
* Piusa liivakarjääri konnade kontsert, mis kõlas uhkelt ja viis mõtted aegade algusele;
* ehe seto söök Tsäimajas;
* Seto Talumuuseumi perenaise lood ammustest aegadest panid mõtlema oma juurtele - sellele, et toit tuleb raskelt ja et toidust tuleb lugu pidada;
* hobused, kitsed, kuked-kanad ja koer - hea on tõdeda, et linnalapsed hoolivad loomadest, nad ei tahtnud nende juurest kuidagi lahkuda. Nii mõnus on teha pai hobuse pehmele ninale...

Õpilaste ja õpetaja Mare muljeid edastas 4.a klassijuhataja Svea Kaio

•    KOHTUMINE VARIKU KOOLI 2.A KLASSIGA

Projekti „Vahetund on lahe tund ka ilma nutiseadmetega“ raames kutsusid 25. aprillil Variku kooli 2.a klassi õpilased meie kooli 2.a klassi lapsi külla. Õpetaja Moonika tutvustas, mida sellel päeval teeme. Iga õpilane sai valida erinevate tegevuste vahel, kus sai panna ennast proovile. Võisteldi hüppenööriga hüppamises, rõngaga keerutamises, slaalomis aja peale korvpalli põrgatamises ja jalgpalli triblamises, rõngastega täpsusviskes, oakottidega täpsusviskes rõngaste sisse, sulgpallis, põrandasudokus ja kabes. Päeva lõpus toimus võistlusmäng Kahoot teemal „Sport“.


Lapsed arvasid, et oli vahva terve päeva koos teise kooli lastega võistelda. Tore oli, et saime ise valida, millisest võistlusest osa võtta ja teada saada, milleks me suutelised oleme. Õppisime, et tuleb ka osata kaotada. Saime rohkem teada spordiajaloo kohta.
Aitäh Variku kooli 2.a kl õpilastele ja nende klassijuhatajale Moonika Sarapuule!

Küllike Kütimets,
2.a klassijuhataja

•    6. KLASSID ETTEVÕTLUSKÜLAS

26. mail osalesid 6.klassid Ettevõtlusküla töötoas “Ettevõtlik kodanik”. See on ettevõtlikkust, ettevõtlust ning rahatarkust õpetav rollimäng. Mängu miniühiskond jäljendab päriselu, kus seitse rühma esindavad erinevaid elualasid. Grupid moodustati juhuslikult ning igal grupil oli oma ettevõte või asutus, vastavad hinnakirjad, vajalikud dokumendid ning stardikapital.
Mängijate ülesandeks oli kasvatada oma ettevõtte väärtust, samal ajal maksta makse, teenindada kliente ning täita isiklikke elulisi ülesandeid.
Õpilaste arvamused:
* Saime reaalselt läbi proovida, kuidas ettevõttes töö käib.
* Ma mõtlesin, et poes töötamine on kergem. Tegelikult oli see päris keeruline. Nii paljudele asjadele pidi mõtlema.
* Mul oli tore vaadata, kuidas teised oma kohustustega hakkama said.
* Kokkuvõttes oli väga tore ja arendav. Pidi kõvasti mõtlema ja oma kujutlusvõimet kasutama.
* Pidi jälgima, et me raha säästaksime ja seda lihtsalt mingi tühja-tähja peale ära ei raiskaks.
* Sai tuttavaks erinevate erialadega.
* Ülilahe, sest õppisime mängides.


* Õppisime, kuidas ettevõtet majandada, kuidas rahaga ümber käia.
* Saime aru, kui raskelt raha tuleb. Õppisime, kuidas koostööd teha.
* Mäng oli huvitav, unustasime isegi, et töötame koos teise klassiga.
* Ülesanded olid väga elulised, näiteks tuli ka tellerile silma teha.
* See mäng oleks võinud palju pikem olla! Aeg läks nii kiiresti!
Ettevõtluskülas mängimine on üsna kulukas. Seetõttu proovisime olla ette-võtlikud ja alustasime raha kogumisega juba detsembris: õpilased loovutasid ühiskassasse jõululaada tulu ja klassiraha, ka koguti mitme kuu jooksul joogipudeleid, mis viidi taarapunkti. Igale õpilasele jäi siiski ka osamaks, mille nad pidid soovitavalt ise koguma. Väike toetus saadi ka koolilt. Selleks pidid 6. klassi õpilased ise direktoriga läbirääkimisi pidama.
Soovitame ka teistel klassidel Ettevõtlus-külla mängima minna. Seda õhinat ja rõõmu, millega õpilased oma ettevõtetes tegutsesid, oli lust vaadata. Õpilased, kes omavahel koolis just palju ei suhtle, tegid seal suurepärast koostööd.

Klassijuhatajad Siret ja Pirgit


PÄIKESELIST JA SOOJA SUVEPUHKUST!